Publikováno: 25.11.2013 Autor: radka.tumova
Studenti rumburského gymnázia se každoročně vydávají na exkurzi do středních ČechUž řadu let připravují vyučující zeměpisu a dějepisu na rumburském gymnáziu pro své studenty zhruba týdenní exkurzi. Cílem je ukázat žákům ve vybraném území zeměpisné a dějepisné vazby. Žáci při tom aktivně využívají svých znalostí z vyučování, ve skupinách pracují na zadaných projektech a jejich prezentaci. Je podzimní neděle a má třída se společně s ostatními třeťáky našeho gymnázia vydává na tříhodinovou cestu do středních Čech. Je nás hodně, ale dvoupatrový autobus je dost velký. Já mám své místo v přízemí ve společnosti učitelů, kde je skutečně o zábavu postaráno. Po pár zastávkách nakonec dorážíme do cíle, kterým je malé městečko Řevnice. Se zavazadly ještě musíme dojít do chatek, kde dalších pět dnů budeme trávit večery a studené noci. Je pro nás připraven program, který zčásti tvoří i prezentace připravené samotnými studenty. Pak se vydáváme společně do Koněpruských jeskyní. Když vstupujeme dovnitř, odkrývá se nám říše krásných chodeb plná stalagmitů a stalaktitů. Po tomto průzkumu se vydáváme na dlouhou cestu do Berouna, odkud se vlakem vracíme zpátky do Řevnic. V úterý se již každá třída vydává sama objevovat krásy Berounska. Má skupina vyráží na hrad Křivoklát. Tam je pro nás připravena prohlídka gotické části hradu, která je skutečně vyčerpávající. Zpátky se opět vracíme vlakem. Všechny večery jsou podobné. Po večeři máme osobní volno, které každý tráví podle svého. Většinou vymýšlíme spoustu aktivit, někdo hraje fotbal, jiný karty... V ranních hodinách klepe zima na dveře a chladný vzduch proniká skulinkami dřevěných oken. Jako by každý den přituhovalo. Středečním cílem je hrad Karlštejn, který je ve skutečnosti o mnoho krásnější než na obrázcích v učebnicích. Navštěvujeme i muzeum voskových figurín. Vracíme se už odpoledne a mnozí z nás si dávají dvacet, aby nabrali energii ztracenou při vyčerpávajících túrách. Čtvrtek je náš poslední výletní den. Vydáváme se se skupinou na náročnou cestu k Památníku Karla Čapka, kde je pro nás přichystaná prohlídka Čapkova domu a seznámení s jeho životem, který mě osobně velice zajímal. Máme přestávku na jídlo a pak se vydáváme k zámkům Dobříš a Mníšek pod Brdy. V pátek už balíme a chystáme se domů. Toulky po středních Čechách byly opravdu nádherné. Navštívili jsme krásná místa a poznali jsme kousek naší historie i geografie z jiného pohledu. Na těch pět dnů nezapomenu. A to i přesto, že jsem své vyčerpání dospával ještě dlouho potom.