Rumburská radnice je občanům otevřená až třicet hodin týdně

Publikováno: 19.5.2011 Autor: red
Společnost Datank provádí každoročně výzkum Město pro byznys, jehož součástí je i hodnocení úředních hodin více jak dvou set městských úřadů s rozšířenou působností v celé České republice. Podle zadaných kritérií patří rumburská radnice k těm, které jsou svým občanům otevřeny v nadstandardním čase. Více než šedesát procent úřadů je veřejnosti otevřeno méně než dvacet hodin týdně, což je podle hodnotitelů velice málo. Pouze dvacet procent obcí uvádí množství úředních hodin v rozmezí od dvaceti do třiceti hodin týdně, deset procent má otevřeno až čtyřicet hodin a jen tři procenta obcí se mohou pochlubit úředními hodinami v rozmezí 40 až 49 hodin. Rumburk patří k dvacetiprocentní skupině těch, které jsou veřejnosti otevřeny až třicet hodin týdně. „Celkem jsou naši úředníci veřejnosti k dispozici v rámci úředních hodin více jak dvacet sedm hodin týdně," uvádí tajemnice Městského úřadu Rumburk Dagmar Žáková. „Je ale nutné si uvědomit, že navíc našim občanům umožňujeme domluvit si osobní schůzku s daným úředníkem telefonicky, takže těch hodin, kdy jsme veřejnosti otevřeni, je mnohem více. Víme, že mnoho lidí se nedostane k nám na úřad v úředních hodinách, a jejich jediná možnost je přijít mimo daný termín. Proto se jim snažíme vyjít vstříc k jejich spokojenosti," dodává. Před několika lety měla rumburská radnice snahu zavést úřední hodiny i o sobotách, a to zejména na úseku dopravy, matriky a občanských průkazů. Ale tento systém se neosvědčil. Zájem veřejnosti byl minimální, naopak stouply náklady na provoz úřadu, což zase kritizovali jiní. „V současnosti neuvažujeme o zavedení úředních hodin v sobotu," vysvětluje tajemnice. Informace o úředních hodinách na jednotlivých odborech a odděleních jsou zveřejněny na webových stránkách města Rumburk. Občané zde najdou i informace o tom, který odbor se zabývá jakou agendou, najdou zde i kontaktní telefony na jednotlivé úředníky. „Jsme radnice našim občanům otevřená a máme snahu poskytnout jim co nejlepší servis. Pokud však někdo bude mít nějaký nápad, jak naše služby ještě více zkvalitnit a rozšířit, ať dá vědět. Pořád je co zlepšovat," uzavírá Dagmar Žáková.