Nově zrekonstruovaný silniční průtah Rumburkem je průjezdný již čtrnáct dní, ale 20. října se doprava na něm na několik minut zastavila. Důvodem byla malá slavnost před budovami Obchodní akademie a Gymnázia Rumburk a obligátní přestřižení pásky, kterým byla rekonstrukce průtahu definitivně ukončena a provoz na této komunikaci slavnostně zahájen. Tohoto aktu se zúčastnili senátor a starosta Rumburku Jaroslav Sykáček a místostarosta města Darek Šváb, poslanec Parlamentu ČR a krajský zastupitel Jaroslav Foldyna, radní Ústeckého kraje René Budjač, výrobní ředitel dodavatele stavby Radovan Dušek, čelní představitelé města a další hosté.
Nový silniční průtah v Rumburku, to je především kvalitní povrch, dva nové kruhové objezdy na křižovatce U Labutě a u gymnázia, jedna světelná křižovatka u lorety, nové chodníky, přechody upravené i pro handicapované, ochranné ostrůvky pro chodce, světelná signalizace i pro nevidící, protihluková opatření a další části stavby. Celá rekonstrukce stála Ústecký kraj 28 milionů korun, město Rumburk do ní vložilo 18,8 milionu korun.
Rekonstrukce silničního průtahu městem Rumburkem navazuje na nedávno opravenou silnici č. II/263 z České Kamenice přes Chřibskou, Krásnou Lípu a Rumburk až do Jiříkova, která s využitím dotací z Evropské unie přišla na celých 400 milionů korun. Hlavní rumburská komunikace rozhodně přispěje k plynulejšímu, a především k bezpečnějšímu provozu.
O kompletní rekonstrukci silničního průtahu městem usilovala rumburská radnice již od roku 2002, kdy s tímto návrhem jako první přišel tehdejší krajský zastupitel a místopředseda komise pro dopravu Rady Ústeckého kraje Darek Šváb. Dalších šest let trvalo, než se podařilo vyřešit majetkoprávní vztahy s majiteli sousedících nemovitostí, s čímž byla spojena i příprava projektové dokumentace celé stavby. Po celé řadě jednání se nakonec zástupci Města Rumburk a Ústeckého kraje dohodli, že financování stavby bude kryto částečně z krajského rozpočtu a částečně z prostředků města.
Rekonstrukci, která probíhala za plného provozu jen s občasnými výlukami, prováděla stavební společnost Herkul a.s. Most. Stavba měla podle plánu probíhat ve dvou etapách, a to v průběhu let 2009 a 2010. Nakonec společnost Herkul sloučila obě etapy do jedné a celou rekonstrukci zvládla za několik měsíců letošního roku.
Slavnostní ukončení stavby silničního průtahu. Zleva: poslanec Jaroslav Foldyna, radní Ústeckého kraje René Budjač, výrobní ředitel dodavatele stavby Radovan Dušek a místostarosta Rumburku Darek Šváb. Foto: N. Turková