Píšete nám

Publikováno: 3.6.2010 Autor: red

Šikovnější než Pat a Mat

Mohu s klidným svědomím prohlásit, že »pastelkové« maminky jsou určitě šikovnější než Pat a Mat. Dokázaly to totiž na krásné akci s názvem »Den pro maminky aneb co dokáže tatínek, dokáže i maminka«, kterou pro nás připravili zaměstnanci školy Pastelka v Rumburku. Bravurně a s nadšením jsme zvládaly vyměnit kolo u auta, nařezat úhledné dřevěné oválky, s přesností na milimetry do nich vyvrtat otvory a dozdobit je do barevných slušivých šperků. A to není zdaleka všechno. Zvládly jsme také zednickou lžící s maltou nahodit zeď a přibít různě velké hřebíky. Na úplný závěr nás pak čekala příjemná meditace s Pavlou Brunhoferovou. Chtěla bych poděkovat za krásné odpoledne všem sympatickým tatínkům za jejich trpělivost, a hlavně velké dík patří učitelkám a vychovatelkám, které ve svém volném čase a nad rámec svých povinností připravily tuto zábavnou akci pro nás rodiče. Věřte, že není mnoho takových škol.

Dana Štefáčková

 

Projekt Evropa

Ve středu 5. května se na rumburském gymnáziu konal Den Evropy. Projektu se zhostily třetí ročníky čtyřletého gymnázia a septima, a byl určen prvákům a druhákům, ale i veřejnosti. Každou hodinu (a bylo jich celkem pět) dorazili do vybraných tříd (ve kterých skupinky studentů připravili prezentaci jednotlivých evropských zemí, pozn. red.) a tedy i zemí studenti, aby se dozvěděli něco nového a zajímavého. V tělocvičně se setkali s Jánošíkem, protože vstoupili na území Slovenska. V jiné učebně je uvítala německá hudba, gumoví medvídci, které si mohli nabídnout, a další informace. Ve 4. C se mohli projít po ostrovech Malty a být obklopeni nedozírným mořem. Největší hrozbou se pro ně mohl stát rytíř v plné zbroji, a musím podotknout, že jeho drátěnou košili a helmu bych na sobě mít nechtěla. Z učebny němčiny se ozývala italská disko hudba a také omamná vůně pizzy, kterou dostal jen ten, kdo si ji zaplatil. S českými korunami byste však nepochodili. Ani v Lotyšsku nemohl ochutnat jídlo kde kdo. Pouze vítězná skupina ze tří soutěžících. Každá skupina zvolila jiné pojetí prezentace evropské země. A studenti, kteří je navštívili, museli každou zemi ohodnotit body od jedné do deseti. »Nejlepší země« dostala jako odměnu dort. Tou se stala Itálie, na druhém se umístila Velká Británie a na třetím Bulharsko. Nicméně si myslím, že pro každou skupinu byla první »její« země, protože do její prezentace vložila svůj nápad, finance a dobrou náladu.

Eva Lejsková

Gymnázium Rumburk, 7. A

(redakčně kráceno)