Spanilou jízdou 186 nejkrásnějších historických automobilů z kolébky německého automobilového průmyslu Zwickau do jedné z nejpozoruhodnějších výroben automobilů v současnosti, tzv. Skleněné manufaktury firmy Volkswagen v Drážďanech, se opět mohli kochat obyvatelé Šluknovského výběžku a zejména Krásné Lípy, kde se za tímto účelem na náměstí sešly stovky návštěvníků a milovníků historických vozů.
V tomto roce se Rallye Sachsen Classic představilo zatím nejpestřejším startovním polem, v jehož čele stanuly automobily čtyř továrních značek Audi, DKW, Horch a Wanderer, které byly před 75 lety sloučeny pod jednu značku symbolizovanou čtyřmi kruhy Auto Union AG.
Tradičně byla silně zastoupena značka Škoda, jejíž Škodu 430 z roku 1929 nebo Popular Monte Carlo Roadster z roku 1937 zapůjčilo firemní muzeum v Mladé Boleslavi.
Mimořádné nadšení mezi příznivci Rallye Sachsen Classic vzbudilo „sedm trpaslíků“ z 50. let, například velmi vzácný Hanomag 700, Messerschmidt Kabinenroller, BMW Isetta nebo známý „Trabi“ ve verzi Camping.
Rolls-Royce Phantom I, rok výroby 1928. Foto: Z. Novák
Mimořádné pozornosti neunikla ani „gangsterská limuzína“ Citroen 11 CV z roku 1949.
Silnicemi Saského a Českého Švýcarska tak během tří dnů projely téměř dvě stovky historických vozidel šedesáti různých značek, z nichž některé jsou již téměř zapomenutou dávnou minulostí. Za jejich volanty často use-dají neméně významní řidiči, například členové představenstev a zástupci význačných automobilek, šlechtu zastoupil např. Alexandr princ Saský nebo Rolf baron z Hohenau, automobilové sportovce reprezentoval několikanásobný mistr rallye Matthias Kahle.
Trasa Rallye Sachsen Classic je dlouhá 600 km, je rozdělena do tří denních etap a vede nejkrásnějšími místy Českosaského Švýcarska. I když má jízda soutěžní charakter, rozhodujícím kritériem není rychlost, ale především přesnost. Účastníci během jízdy plní různé bodované úkoly, musí např. ujet trasu o délce 700 m co nejpřesněji za 100 sekund, apod.
Pořadatelem rallye je nakladatelství Motor Presse Stuttgart GmbH & Co. KG. Patronát nad akcí převzal saský ministerský předseda Prof. Georg Milbradt.
Ford A-modell, rok výroby 1929
BMW 327 Cabrio, rok výroby 1939. Foto: Z. Novák