Sachsen Classic 2007 rozzáří Šluknovský výběžek již potřetí

Publikováno: 17.8.2007 Autor: red
Také v roce 2007 zavítá Sachsen Classic do Krásné Lípy. Srdečné uvítání českými příznivci historických vozidel v minulém roce v účastnících zanechalo tak hluboký dojem, že i letos trvali na zařazení Krásné Lípy na trasu Sachsen Classic, a to v sobotu 18. srpna. Již potřetí se tak otevírá jedinečná příležitost vidět, slyšet a cítit 180 legendárních historických automobilů, často kuriózních a mimořádných vozů, ale také kandidátů na titul „historický automobil“, tedy vozů patřících do kategorie tzv. youngtimerů, kterým je „teprve“ 25 a více let. Celý den bude doprovázen bohatým doprovodným programem. Každé ze 180 vozidel Sachsen Classic 2007 se v Krásné Lípě na několik minut zastaví, aby mohl být proveden záznam času. Posádky vozidel zde budou mít také „občerstvovací stanici“ pro zpříjemnění cesty, kterou mají tento den ještě před sebou. Příjezd prvního vozidla na krásnolipské náměstí je očekáván v 9.45 hod. Dle předpokladu budou automobily přijíždět v intervalech po 30 sekundách. V roce 2007 se Sachsen Classic představí s dosud nejpestřejším startovním polem. Zastoupeno bude 60 různých, z části již zaniklých automobilových značek. Pole bude vedeno „čtyřmi kruhy“, které symbolizují sloučení Audi, DKW, Horch a Wanderer do Auto Union AG před 75 roky, doplní je dva modely NSU. Za nimi budou následovat ikony automobilového průmyslu z dob císaře a předválečná vozidla z 20. až 40. let minulého století. Tradičně je silně zastoupena značka Škoda. Rodinné stříbro zapůjčí firemní muzeum v Mladé Boleslavi, na startu se objeví např. Škoda 430 z roku 1929 nebo Popular Monte Carlo Roadster z roku 1937. Mobilitu 50. a 60. let dokumentuje Volkswagen jedním z prvních typů „Brouka“ z roku 1951, Samba-Busem nebo dvěma vzácnými vozy typu Beut-ler. Doplní je „youngtimerem“, např. Golfem I GTI z roku 1983. „Armádu“ VW uzavře Trabant 1.1 Cabrio z roku 1988, již osazený čtyřtaktním motorem z VW Polo o objemu 1.1 litru. Po těchto vozech bude na startu zařazeno „sedm trpaslíků“ z 50. let, které mezi diváky vyvolávají mimořádné nadšení. K nim patří mimořádně vzácný Hanomag 700, Messerschmidt Kabinenroller, BMW Isetta nebo i známý „Trabi“ ve verzi Camping. Hlavní pole uzavírá „gangsterská limuzína“, Citroen 11 CV z roku 1949. Pole tohoto „pojízdného automobilového muzea“ již tradičně uzavřou „youngtimery“. Mnohé z nich ostatně již brzy změní kategorii a musí si již zavčasu zvykat. Historické automobily zvučných názvů značek často pilotují řidiči neméně známých jmen. Do Krásné Lípy zavítají členové představenstev a zástupci významných automobilek, šlechta je zastoupena např. Alexandrem princem Saským, Rolfem baronem z Hohenau, automobilové sportovce reprezentuje několikanásobný mistr rallye Matthias Kahle. Novinkou letošního ročníku je také fotografická soutěž pro diváky. Podrobnosti na www.e-asf.com/sachsen-classic. Co je Sachsen Classic? Sachsen Classic je jízda historických automobilů z kolébky německého automobilového průmyslu ve Zwickau do jednoho z nejmodernějších zařízení pro výrobu automobilů, tzv. Skleněné manufaktury v Drážďanech, kde je prováděna montáž vozidel VW Phaeton. Trasa dlouhá 600 km je rozdělena do tří etap. Jízda má soutěžní charakter, rozhodujícím kritériem ovšem není rychlost, ale především přesnost. Účastníci během jízdy plní na předem určených místech bodované úkoly, musí např. ujet trasu o délce 700 m co nejpřesněji za 100 sekund, apod. Akce probíhá za běžného provozu, trasy jsou vedené přednostně atraktivními místy, po méně frekventovaných silnicích. Účastníci se během jízdy řídí obecně platnými pravidly silničního provozu. V letošním roce se vozy vydají na start ve Zwickau 16. srpna, do Krásné Lípy dorazí 18. srpna v 9.45 hodin a týž den okolo 18. hodiny projedou cílem v Drážďanech, v areálu Skleněné manufaktury. Pořadatelem akce je nakladatelství Motor Presse Stuttgart GmbH & Co. KG. Patronát nad akcí převzal saský ministerský předseda Prof. Georg Milbradt. Příznivci historických automobilů jsou srdečně zváni.