Již v srpnu by na rumburské průmyslové zóně měla začít stavět svůj závod dceřiná společnost francouzské firmy Elektropoli, Elektropoli - Galvia spol. s r.o.
Tato firma, která má v Evropě dvanáct závodů a jejíž roční obrat činí 100 milionů Eur, je partnerem největších světových výrobců automobilů a největším evropským dodavatelem povrchových úprav pro automobilový průmysl. Denně zpracuje více jak 330 tun automobilových dílů.
Jejím největším zákazníkem je firma Benteler, která dosud musela ze závodu v Rumburku vyvážet své výrobky do francouzské firmy k dalšímu zpracování. To by však mělo již v příštím roce skončit. Právě ve snaze minimalizovat náklady na dopravu vznikne v těsném sousedství rumburského Benteleru závod Elektropoli - Galvia a místo stovek kilometrů přes půlku Evropy tak výrobky z Benteleru poputují jen několik stovek metrů přes malý kousek průmyslové zóny v Rumburku.
Technický ředitel české dceřiné společnosti Elektropoli - Galvia spol. s r.o. Radek Kučera konstatoval, že pro firmu Benteler Rumburk s.r.o. bude určeno celých sto procent produkce z rumburského závodu.
„Zakázka pro Benteler a následně pro firmu Daimler Chrysler, pro níž jsou námi zpracované výrobky určeny, je pro nás prestižní záležitostí,“ dodává.
V rumburském závodě Elektropoli - Galvia budou výrobky firmy Benteler Rumburk s.r.o., především automobilové nápravy a podvozkové díly, procházet náročnou povrchovou úpravou.
„Specializujeme se na povrchovou úpravu kovů a používáme k tomu nejmodernější technologie, které pocházejí z našeho vlastního výzkumu. Díky našemu patentu na žárové pozinkování vysokopevnostních materiálů se podařilo snížit hmotnost jednotlivých automobilových dílů, a tím zvýšit užitné vlastnosti vozidla, což má dopad nejen na jeho cenu, ale i na snížení spotřeby pohonných hmot,“ zdůrazňuje Radek Kučera.
V novém závodě by mělo být vytvoře-no šedesát pracovních míst, což by mělo mít velmi příznivý dopad na téměř 14% nezaměstnanost na Šluknovsku.
Radek Kučera je v tomto směru optimistický:
„Díky zvýšení produkce došlo k navýšení počtu pracovních míst v Benteleru a lze předpokládat podobný vývoj ve firmách ve Šluknovském výběžku, které se zabývají zpracováním železa a zámečnictvím, a se kterými chceme úzce spolupracovat,“ zdůrazňuje. V konečné důsledku by tak mělo vybudování závodu této firmy v Rumburku přinést prospěch nejen jednotlivcům a dalším firmám, ale celému Šluknovsku.
Zkušební provoz v nově vybudovaném, v pořadí již v Evropě třináctém a v Čechách třetím závodu na rumburské průmyslové zóně by měl být zahájen do konce roku 2008.