Cestující na Šluknovsku si během několika posledních měsíců již zvykli na služby poskytované hned dvěma dopravci, Dopravním podnikem Ústeckého kraje a společností ČSAD Se-mily. O tom, která z firem bude tuto službu zajišťovat i po Novém roce, mělo rozhodnout koncesní řízení vyhlášené v říjnu Ústeckým krajem na zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje.
Na prvním místě se v soutěži umístil varnsdorfský dopravce Quick Bus a.s., který však později nesplnil podmínky pro uzavření smlouvy s Ústeckým krajem, a tak se nakonec vítězem stala společnost ČSAD Semily a.s.
Cestující na Šluknovsku do konce tohoto roku žádná změna v autobusové dopravě nečeká, novinky se chystají nejdříve od února.
„V současné době jednáme s Ústeckým krajem o prodloužení licencí platností stávajících jízdních řádů, ale zároveň jednáme o licencích na nový systém jízdních řádů, který by v ideálním případě měl začít fungovat již od února, v nejzazším případě od března příštího roku,“ vysvětluje dopravní ředitel ČSAD Semily Ing. Jaroslav Semler.
Navržený nový jízdní řád byl součástí podmínek koncesního řízení. Jeho základem je vytvoření jakési páteřní osy mezi městy Varnsdorf, Rumburk, Šluk-nov a Dolní Poustevna, odkud by měly autobusy vyjíždět v pravidelných hodinových intervalech. Na ně by ve dvouhodinových intervalech měly navazovat spoje z ostatních spádových obcí a měst. Autobusová doprava by se tak měla na Šluknovsku rozšířit až o třicet procent.
Podle Ing. Semlera bude společnost ČSAD Semily z počátku využívat autobusů z vlastních zdrojů, postupně však bude nucena vozový park obměnit podle požadavků Ústeckého kraje. Ten si vymínil, že dopravce zajišťující autobusovou dopravu v kraji nesmí mít od 1. ledna 2009 žádný z dopravních prostředků starší osmi let. Navíc deset procent vozidel musí být nízkopodlažních a stejné procento klimatizovaných.
K menším změnám by mělo dojít v cenách jízdného.
„Stávající ceník zatím zůstává v platnosti, ale navýšení cen jízdného, zejména u větších tarifních vzdáleností, se bohužel nevyhneme,“ vysvětluje Ing. Semler.
„Nová cena je závislá nejen na výši každoroční infla-ce a na ceně pohonných hmot, ale především na nových cenách mýtného, jehož placení se po Novém roce nevyhneme,“ dodává.
Nový dopravce by chtěl v co nejbližší době začít emitovat nové čipové karty pro cestující na Šluknovsku.
„Nyní se snažíme co nejrychleji vyřešit technickou stránku této služby. Žádanku o vydání čipové karty má již nyní každý řidič autobusu u sebe a na požádání jí cestujícímu vydá. Ten také zákazníkovi poskytne veškeré potřebné informace. Konečná personifikace by měla probíhat v kontaktním středisku ve Varnsdorfu,“ dodává Ing. Semler.
Společnost ČSAD Semily a.s. vznikla v roce 1994 vyčleněním autobusové dopravy ze státního podniku ČSAD Hradec Králové. Kromě Semil má společnost další střediska ve městech Hořice, Lázně Bělohrad, Jičín, Jilemnice, Rokytnice nad Jizerou a Turnov. Společnost vlastní okolo 180 autobusů tuzemské i zahraniční výroby. Od ledna 1998 nabízí zákazníkům i služby cestovní agentury Europa v Hořicích.