Ve dnech 24. - 27. 4. 2007 se v Praze konal již třetí ročník soutěže mladých reprodukčních grafiků. Tuto soutěž vyhlásilo MŠMT ČR ve spolupráci se Střední školou polygrafickou Praha a Svazem polygrafických podnikatelů. Partnery soutěže byly takové renomované firmy jako Agfa, FujiFilm, Software Amos a další. Soutěže se zúčastnilo devět dvoučlenných družstev z polygrafických škol z České republiky a ze Slovenska. Střední odborná škola mediální grafiky a polygrafie v Rumburku vyslala do soutěže Jana Kalábka, který byl zodpovědný za kreativní práci v soutěži, a Tomáše Slezáka, který vše zpracovával po technické stránce. Jak to probíhalo, to nám přiblíží slova jednoho z aktérů - Jana Kalábka:
„Dostali jsme úkol zpracovat informační leták pro ZOO Praha. S Tomem jsme měli hned jasno, jak bychom si vše představovali. Maketu jsme vymysleli hned po deseti minutách práce. Tomáš předělával logo, které jsme dostali v bitmapové grafice, rozpracovával technickou část a já se postaral o typografii a celý vizuál. Do oběda jsme měli teprve asi tři stránky z osmi. Největším problémem byla mapa, to jsme opravdu z počátku neměli úplně jasné. Museli jsme vymyslet co nejrychleji nějakou alternativu. Nic nás nenapadalo, a tak jsme šli na oběd. Po obědě jsme měli čisté hlavy a mapu jsme vymysleli hned. Stačilo už jen vše doplnit textem, který Tomáš zpracovával ze zdrojů. Nakonec jsme vše stihli a začali jsme doufat, že dopadneme dobře.“ Tolik Honza Kalábek.
Další prací grafiků byl návrh na billboard - reklama na mléčný výrobek.
I v této části soutěže oba reprezentanti rumburské „polygrafky“ prokázali, že roky strávené ve škole v Rumburku přinášejí ovoce. Návrhy, které účastníci soutěže vytvořili, hodnotila odborná porota, v níž byli zastoupeni pracovníci významných firem v oblasti polygrafie a reklamy. Za zmínku stojí jmenovat zástupce renomované nadnárodní reklamní a marketingové společnosti Ogilvy & Mather.
Porota posoudila a vyhodnotila výsledky třídenního klání a Jan Kalábek a Tomáš Slezák se umístili na vynikajícím 2. místě. Lepší než oni bylo jen družstvo Vyšší odborné a střední průmyslové školy grafické v Praze v Hellichově ulici. O vyhlašování výsledků ještě pár slov Jana Kalábka:
„Postupně pan ředitel začal od zadu vyhlašovat týmy pro daná místa. Měli jsme nervy, a když jsme zjistili, že už stojíme na bedně, byl jsem naprosto nadšen, s Tomem jsme se na sebe podívali a oba jsme měli opravdu velkou radost. Padlo hlavní rozhodnutí, kdo bude první a kdo druhý. Nakonec jsme skončili druzí, a když jsme se zvedali, připadali jsme si jako poražení. Ale i druhé místo je dobré, ceny byly moc hezké a na celou událost budeme určitě vzpomínat. Rádi bychom poděkovali, že jsme mohli reprezentovat naši školu a všem do budoucna přejeme hodně štěstí - tu Hellichovku už je potřeba porazit!“
Vzhledem k tomu, že v soutěži byly zastoupeny všechny školy, které se zabývají reklamou a polygrafií, je umístění žáků rumburské „polygrafky“ velmi cenné a významné. Je to zúročení práce učitelů odborného výcviku, učitelů odborných předmětů i všech ostatních pracovníků školy. Poděkování patří především Janu Kalábkovi a Tomáši Slezákovi, ale i všem ostatním, kteří je na soutěž připravili.