VOŠ a SPŠ Varnsdorf nabízí výuku 3D digitalizace

Publikováno: 28.3.2007 Autor: red
VOŠ a SPŠ Varnsdorf se úspěšně zapojuje do realizace projektů Státní informační politiky ve vzdělávání. Nejinak tomu bylo i v uplynulém roce, kdy se zpřístupnění moderních informačních a komunikačních technologií studentům stalo naším primárním cílem. Předmětová komise Strojírenství připravila projektový záměr výuky 3D digitalizace a tzv. NURBS modelování, který úspěšně prošel schvalovacím procesem na MŠMT ČR. Škola tak získala finanční dotaci na realizaci projektu a využila ji na nákup technického a programového vybavení a na propagaci. Výuka 3D digitalizace probíhá na samostatném pracovišti vybaveném osobním počítačem s graficky výkonnou konfigurací, dotykovým 3D digitizérem Microscribe G2X a 22“ LCD monitorem. Připojení pracoviště ke školní počítačové síti a internetu je samozřejmostí. Toto zařízení má akční rádius v rozsahu 1,5 metru a pracuje s přesností 0,2 milimetru, přičemž komunikuje s celou řadou programů, například Microsoft Excel, Autodesk AutoCAD, Autodesk Inventor, Dassault Systemes SolidWorks a Rhinoceros. Zakoupeny byly i dvě výukové multilicence NURBS modeláže Rhinoceros. Tím sledujeme možnost užší spolupráce s průmyslovou či umělecko-průmyslovou praxí, neboť studenti nyní mohou řešit skutečné praktické problémy bez nutnosti přepracovávat svá data původně vytvořená ve výukovém programu ve škole znovu v programu komerčním u zadavatele. Následné zpracování digitalizovaných dat pro účely studia již může probíhat na všech počítačových stanicích v učebně počítačové grafiky. Studenti tedy neřeší jen typickou školní úlohu vytrženou z kontextu, ale realizují skutečné technické úlohy tzv. reverzního inženýrství v souvislostech předvýrobních etap. Rozvoj dovedností studentů je předpokládán napříč studijními obory a uvedené zařízení nalezne své uplatnění v předmětech Konstruování počítačem, Kontrola a měření, Počítačová grafika, Průmyslový design a Praxe. Projekt by měl přispět k vyšší atraktivitě naší nabídky technických studijních oborů, jejichž absolventi jsou v současnosti nedostatkovým zbožím na trhu práce. (redakčně kráceno)