V lednu tohoto roku jsme si zakoupili v obchodním domě RATIO systém domácího kina OXYGEN DVX 23.
12. června jsem na tento výrobek uplatnil reklamaci, jelikož neprováděl úko-ny deklarované výrobcem. Byl se mnou sepsán reklamační protokol s popsáním vady.
26. června jsem byl vyrozuměn prodavačem, že přístroj je po reklamaci připraven k převzetí. Přístroj však vykazoval stejnou závadu jako před opravou, a proto jsem jej nepřevzal. Vedoucí prodejny pan Číla mi sdělil, že přístroj pošlou znovu do servisu.
Dne 12. července, tzn. měsíc od uplatnění reklamace, tato nebyla vyřízena. Dle zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. § 19 odst. 3 má prodávající povinnost vyřídit reklamaci, včetně odstranění vady do 30 dnů. V opačném případě má zákazník nárok na výměnu výrobku nebo odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Vedoucí prodejny toto řešení odmítl. Odvolal jsem se k ČOI a tato můj nárok uznala a potvrdila písemně s tím, že zavádí správní řízení pro porušení zákona firmou RATIO.
Vedoucí prodejny pan Číla ani na toto rozhodnutí ČOI nereagoval a řekl mi, že se se mnou o tom nebude bavit. Nereagoval ani majitel obchodního domu RATIO Ing. Walter Tschörner. Byl jsem nucen si neopravený výrobek vyzvednout.
Jako důchodce se nemohu svých práv dovolávat soudní cestou, jelikož si to nemohu z finančních důvodů dovolit, ale mohu si dovolit koupit nový výrobek u solidnějšího prodejce, který bude respektovat zákon.
Varuji tímto potencionální kupující před přístupem k reklamacím v obchodním domě RATIO.