Šluknovským výběžkem opět projížděly nablýskané historické automobily

Publikováno: 18.9.2006 Autor: red
Téměř 4000 nadšených diváků si nenechalo ujít přehlídku několika stovek naleštěných veteránů 19. 8. 2006 na Křinickém náměstí v Krásné Lípě. Po velmi srdečném přijetí v tomto městě v loňském roce se němečtí a čeští organizátoři Rallye Sachsen Classic roz-hodli v tomto roce pro vítané zpestření závodu, a tak na místním Křinickém náměstí uspořádali polední přestávku soutěže. Zatímco závodníci během pauzy obědvali, diváci měli jedinečnou příležitost k důkladné prohlídce všech zúčastněných automobilů. Rallye plná historických automobilů takových značek, jakými jsou například Lamborghini Counatch z roku 1975, jehož motor má sílu 350 koní, Rolls Royce Silver Cloud z roku 1957, Bentley, Mercedes - Benz, Audi, BMW, ale také Škoda, Tatra, Laurin & Klement nebo Barkas, Poběda či Žiguli a mnoho dalších, odstartovala ve čtvrtek 17. 8. ve Zwickau, „kolébce“ německého automobilového průmyslu, a skončila v sobotu 19. 8. v Drážďanech. Na téměř 600 kilometrů dlouhou pouť ze Cvikova do Drážďan se vydalo celkem 183 veteránů, ale do cíle jich dojelo je 169. Mezi odpadlíky patřil i rodák ze Cvikova, nezapomenutelný Trabant. Přes území České republiky vedla trasa v závěrečný den rallye od hranic v německém Sohlandu, přes Rožany, Šluknov, Staré Křečany, Zahrady, Krásnou Lípu, kde byla zmiňovaná přestávka, dále pokračovala přes Doubice, Jetřichovice a Hřensko, kde celá kolona opět přejela na německé území. Celé akce se zúčastnilo také několik muzejních exponátů našeho domácího výrobce, například závodní vůz Laurin & Klement 300 z roku 1920 nebo další závodní vůz Škoda 1100 OHC z roku 1957. V Rallye Sachsen Classic nejde téměř vůbec o rychlost, ale „pouze“ o přesné projíždění světelných závor při průměrných rychlostech okolo 35 km/h. Nad celou rallye převzal záštitu saský ministerský předseda prof. Georg Milbrandt a soutěže se zúčastnili také zástupci některých evropských šlechtických rodů. Nejstarším vozem ve startovním poli byl Renault EF Phaeton z roku 1913 a nejmladší bylo Laborghini Countach ze sedmdesátých let dvacátého století. Hlavním pořadatelem tradiční rallye je motoristické vydavatelství Motor Presse Stuttgart, v České republice s organizací pomáhal překladatel Tomáš Salov ve spolupráci s radnicí v Krásné Lípě.