Po dlouhé zimní přestávce usedl do sedla svého motocyklu Mali Jawa rumburský závodník Libor Kamenický a svou připravenost na další sezónu hned vyzkoušel na závodním okruhu Nürburgring v Německu. Zde se jel o velikonočním víkendu první závod Mistrovství Evropy ESA silničních motocyklů.
Libor Kamenický do Německa přijel s nově postaveným motocyklem, jehož kvality a schopnosti mohl vyzkoušet jen jednou při testovacích jízdách na okruhu v Brně. Do prvního tréninku tedy nastupoval s cílem seznámit se nejen s okruhem, ale především se strojem, aby mohl doladit případné nedostatky. Přestože pršelo a podmínky pro trénink byly nevlídné, podařilo se Liborovi Kamenickému v tvrdé evropské konkurenci pětatřiceti špičkových závodníků kvalifikovat na skvělém 15. místě.
Naděje na pěkné startovní místo však padly v druhém tréninku. Pád ve stokilometrové rychlosti způsobil poškození stroje, přesto ale Kamenický jízdu dokončil a do samotného závodu nastupoval z 26. místa.
„
Motocykl nejel tak, jak jsem si představoval,“ vzpomíná Libor Kamenický na letošní první závod ME Evropy. „
Po pádu bylo nutné provést nejnutnější opravy, ale již nebyla možnost doladění motoru. Až v samotném závodě jsem zjistil, že nemohu pořádně využít jeho výkon, navíc nastaly komplikace s jeho nízkou teplotou. Rozjížděl jsem se pomalu, snažil jsem se maximálně využít všechny možnosti motocyklu a díky tomu jsem se kolo od kola zlepšoval.“
Tato taktika Liborovi Kamenickému přinesla kýžené ovoce. Přes všechny komplikace dojel jako čtrnáctý a dosáhl tak svého cíle - v každém evropském závodě získat cenné body.
„
Po dojezdu jsem s výsledkem spokojený nebyl, protože vím, že nebýt pádu v druhé kvalifikaci, měl bych navíc,“ vysvětluje Kamenický. „
Ale pak jsem si uvědomil, že jsem si splnil vytyčený úkol bodovat v každém závodě a že jsem zajel dobře i přes všechny těžkosti. A to si myslím, že úspěch je.“
V polovině května se rumburský závodník zúčastnil další části mistrovského seriálu, tentokrát v holandském Assenu, kde se sešla řada nejlepších závodníků Evropy, především domácí Holanďané, Italové, Němci a Angličané. České barvy hájili dva závodníci - Libor Kamenický a jeho týmový kolega Jan Šťovíček.
Pro zajímavost dodejme, že starší závodní motocykl Mali Jawa Libora Kamenického, se kterým vyhrál titul mistra České republiky v roce 2004, se chystá s největší pravděpodobností na vystavení v Národním technickém muzeu v Praze.