Omezování financí na provoz Okresní knihovny v Děčíně až o 46 %, které bude mít negativní dopad na její pobočky v malých městech a obcích, rušení analogového vysílání televize Nova německým digitálním rádiem a plánované rušení železniční trati mezi Krásnou Lípou a Panským a mezi Rumburkem a Panským, to byly tři body jednání starostů měst a obcí Šluknovska, které je více než rozlobily.
„Opět se ukazuje to, že kraj v rámci úsporných opatření činí kroky, které sice někde peníze ušetří, ale již nebere ohledy na specifika Šluknovského výběžku, kde tyto kroky stále více ochromují život zdejších lidí a snižují jejich životní úroveň,“zlobil se předseda sdružení a starosta Šluknova Ing. Milan Kořínek. S jeho názorem souhlasí i další starostové, kteří s nelibostí vnímají především to, že kraj s obcemi a jejich starosty připravované změny nekonzultuje nebo jen v omezené míře a často pozdě a že dále jedná bez ohledu na jejich názory a záměry. Jedna z oblastí, kde komunikace mezi obcemi a krajskými úředníky vázne, je oblast dopravy a zvláště řešení dopravní obslužnosti na Šluknovsku.
Starostové se zlobí, že odbor dopravy Krajského úřadu nebyl schopen včas s nimi projednat nové jízdní řády, že je s návrhy na změny seznámil den před uzavřením grafikonu a že chyby v souběžnosti a návaznosti spojů nakonec svádí na starosty obcí. Nejvíce je však rozčílilo to, že krajští úředníci neberou ohledy na česko-německý projekt turistické železniční trati spojující Děčín s německým Budyšínem, který má spojovat Národní parky České i Saské Švýcarsko a jehož největší část je vedena po tratích Šluknovska s novým hraničním železničním přejezdem mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz.
„My se snažíme rozvíjet náš region, připravujeme projekty na rozvoj turismu v této oblasti, najdeme způsob, jak řešit problematiku nízkého využívání některých tratí, dlouhé roky jednáme se všemi možnými organizacemi a institucemi, zapojili jsme do toho českou i saskou vládu, spousty soukromníků a podnikatelů a pak, když je vše schváleno a v roce 2007 je reálná šance, že bude projekt uveden do provozu, tak dojdou krajští úředníci k závěru, že je nutné část této trati zrušit a tím de facto zničit celý mezinárodní projekt,“ dodává rozhořčeně starosta Dolní Poustevny Ing. Miroslav Jemelka.
„
Myslím, že by bylo chybné domnívat se, že kraj jako takový chce opomíjet potřeby Šluknovska,“ vysvětloval starostům krajský zastupitel Radek Engl.
„Ale jasně se tady ukazuje, že se zde jedná o absolutně špatnou práci odboru dopravy Krajského úřadu, a to ne za posledních několik měsíců, ale za posledních několik let. Neschopnost odboru vypracovat kvalitní koncepci dopravní obslužnosti, neschopnost jednat včas a na úrovni se samosprávami obcí, neschopnost reagovat na jejich požadavky, to jsou věci, ze kterých by měly být vyvozeny pro tento odbor důsledky a hejtman Ústeckého kraje by se měl zasadit o to, aby se tento stav urychleně zlepšil,“ dodal Radek Engl.
S jeho názorem souhlasili všichni starostové, kteří si na špatnou práci dopravního odboru chtějí stěžovat u hejtmana. Zároveň byli rozladěni i tím, že z výše zmiňovaného odboru dopravy se na jejich zasedání nedostavil ani jeden z pozvaných úředníků a že nepřijel ani radní Ústeckého kraje Robert Šatník, který je předsedou dopravní komise rady Ústeckého kraje.
Proto se rozhodli, že na některé ze svých dalších jednání pozvou i hejtmana Ústeckého kraje Jiřího Šulce, aby mu své požadavky předali přímo a ne přes tlumočníky.
Kromě jeho podpory zprovoznění připravované turistické trati na Šluknovsku od něj očekávají i pomoc při řešení posílení signálu TV Nova alespoň do té doby, než bude do této oblasti zavedeno digitální vysílání, a také pomoc při řešení dalších problémů měst a obcí Šluknovska.
Na svém jednání vyjádřili starostové Šluknovska nespokojenost s prací odboru dopravy Krajského úřadu. Zleva Ing. Miroslav Jemelka - Dolní Poustevna, Josef Pecinovský - Dolní Podluží, Hynek Raichart - Vilémov a Ing. Milan Kořínek - Šluknov. Foto: gdo