Tato otázka netrápí jen samotné cestující, ale i starosty všech měst a obcí ve Šluknovském výběžku.
Na posledním zasedání Sdružení pro rozvoj Šluknovska se starostové tímto problémem dlouze zabývali a k jeho projednávání si přizvali i přednostu železniční stanice Rumburk pana Hrdličku. Ten konstatoval, že zásadní změna v železniční dopravě nastala před dvěma roky, kdy veřejná doprava přešla pod správu krajů. Stát krajům snížil dotace na veřejnou dopravu a kraje se tak dostaly do situace, kdy je možné dopravu dotovat pouze omezenou a bohužel nedostatečnou částkou. Ze strany Českých drah, podle pana Hrdličky, hrozilo úplné zasta-vení regionálních tratí v Ústeckém kraji. Kraj nyní železniční dopravu na regionálních tratích dotuje z vlastního rozpočtu, a to částkou 330 milionů korun.
Zastupitelstvo Ústeckého kraje také jednalo o dopravní obslužnosti a rozhodlo o uzavření smlouvy o závazku veřejné služby při zabezpečení základní dopravní obslužnosti kraje zajišťované veřejnou železniční drážní dopravou pro rok 2005 s dopravcem České dráhy, a.s., se sídlem v Praze. Dále uložilo Radě Ústeckého kraje rozhodnout a určit rozsah a ztrátu veřejné drážní osobní dopravy a zajistit případné výpadky ve veřejné drážní dopravě Ústeckého kraje náhradní autobusovou dopravou. Pro tento návrh hlasovalo z 51 krajských zastupitelů 47, dva se zdrželi hlasování a nikdo nebyl proti.
Při projednávání bodu o autobusové dopravní obslužnosti rozhodlo krajské zastupitelstvo, že pro Šluknovsko tuto službu bude do 31. 12. 2006 zajišťovat Dopravní podnik Ústeckého kraje a.s. Pro tento návrh hlasovalo 42 zastupitelů, čtyři se zdrželi hlasování a nikdo nebyl proti.