Město Seifhennersdorf plánuje vybudování cyklistické trasy na německé straně hranice, která by měla spojovat hraniční přechody Rumburk a Varnsdorf. Pro obě města tak vznikne velmi atraktivní spojení malebným údolím řeky Mandavy a cyklisté budou moci bezpečně a pohodlně přejíždět z jednoho města do druhého. Vyhnou se tak velmi frekventované silnici vedoucí přes Studánku, s markantním výškovým rozdílem.
Nová trasa o délce 1800 metrů bude probíhat údolím Mandavy od Rumburku (CZ), přes Seifhennersdorf (D), Varnsdorf (CZ) až do Großschönau (D) a bude součástí sítě cyklistických tras od Žitavského pohoří až ke Šluknovskému výběžku. Na několika místech bude překřížena regionálními stezka-mi, například Umgebindehausweg, Pascherweg. Dále bude navazovat na další cyklotrasy, například v Zittau/ /Hrádek je možné připojení na české cyklistické stezky číslo 14 (Hrádek - Liberec) a 3039 („Schmugglerweg“ Hrádek - Albrechtice), ve Varnsdorfu na cyklistické stezky číslo 3015 a 3052 a v Rumburku na české cyklistické stezky číslo 3014 a 3042.
Přesregionálně bude spojovat dálkové cyklistické stezky Spree Radwanderweg (Spreequelle u Kottmar - Berlin), Rübezahlradweg (Riesengebirge - Isergebirge - Zittauer Gebirge - Lausitzer Bergland), Umgebindehausradweg/ /Fernradweg Bayreuth - Zittau, Oder - Neisse - Radfernwanderweg (Uecker-münde - Frankfurt/Oder - Zittau), Cyklistická stezka Berlin - Bautzen - Krásná Lípa - Praha a Elberadweg (Elbquelle Riesengebirge - Praha - Bad Schandau - Cuxhaven). Toto řešení tak ideálně spojí cyklistické stezky přes hraniční území České republiky, Polska a Německa, které mají regionální a mezinárodní význam.
Spolupráci u výstavby cyklistických sítí přivítala i česká strana a kooperativním partnerem německého projektu jsou města Rumburk a Varnsdorf. V přípravě projektu se značně angažuje i dětská ozdravovna „Querxenland“ v Seifhennersdorfu, cizinecký dopravní spolek v Seifhennersdorfu a marketingová společnost Oberlausitz-Niederschlesien GmbH.
Podle prvních odhadů by cyklotrasa mezi Rumburkem a Varnsdorfem měla stát 1.650.000,- Euro a její výstavba by měla být dokončena do tří let. Financování vlastního podílu bude zajištěno městem Seifhennersdorf, část finančních prostředků by měla být poskytnuta ze zdrojů Evropské unie.