přednost dostala kritická dopravní místa
Jednou z největších bolestí města je dopravní situace. Průjezd městem přes několik nebezpečných křižovatek a zatížení městských komunikací je na hranici únosnosti. Podle údajů, které jsou k dispozici, projede Rumburkem denně více než patnáct tisíc vozidel. Proto rumburská radnice usilovně hledala řešení. Jako první se nabízelo vystavět obchvat města, o kterém se mluví pomalu dvacet let."Obchvat by jistě přinesl mnoho kladů, ale má i významné zápory. Mezi klady lze zařadit odvedení tranzitní dopravy z města a tím jeho zklidnění," řekl starosta města Jaroslav Sykáček. Starosta přesto k zastáncům obchvatu nepatří. "Mám strach, aby to nedopadlo jako v Novém Boru nebo ostatních městech, kde již obchvat mají. Tím, že tam dopravu odvedli mimo město, sice mají klid, ale zároveň to poznamenalo ekonomiku ve městě. Klesly tržby obchodníkům, snížil se cestovní ruch," vysvětlil starosta Sykáček. Dodal, že pro město by v tuto chvíli bylo daleko prospěšnější vyřešit jednotlivá kritická místa v dopravě. To si uvědomuje i komise pro dopravu Rady Ústeckého kraje. "Velká časová a finanční náročnost vybudování obchvatu vyžaduje dát přednost řešení průjezdu městem," řekl její místopředseda a rumburský místostarosta Darek Šváb. Upřesnil, že zatímco stavba celého obchvatu by přišla na více než 400 milionů korun, řešení nebezpečných úseků ve městě by stálo pouze okolo šedesáti milionů. "Město je na tuto variantu dobře připraveno, všechny potřebné pozemky se podařilo v uplynulých dvou letech vykoupit a jsou v majetku města, máme připraveny i některé studie konkrétních řešení nebezpečných míst. První jednání na kraji již byla minulý týden," upřesňuje Darek Šváb. Navíc se podařilo průtah Rumburkem zařadit do studie rozvoje a modernizace silnic II. a III. třídy v Ústeckém kraji. Myšlenka vybudování obchvatu Rumburka však úplně zapomenuta nebyla, pouze se odkládá o několik let. Dosavadní záměry však bude nutné přehodnotit. Bude nutné vzít do úvahy i komunikační napojení v rámci Evropské unie i opravy a modernizaci navazujících silnic ve Šluknovském výběžku. "Ideální by bylo, kdyby se souběžně mohly modernizovat i silnice vedoucí k hraničním přechodům," podotkl starosta Jaroslav Sykáček. Darek Šváb ho doplnil: "Také musíme vytvořit prostředí, které by nahradilo ekonomické ztráty, které obyvatelům města odvedením dopravy vzniknou." Šváb upřesnil, že možností je třeba zvýšení kupní síly obyvatel. Tuto možnost podle něj nabídne i nedávno dokončená průmyslová zóna.
(Zdroj Děčínský deník, autor V. Štindl)