Průmyslová zóna již spěje do finále

Publikováno: 19.6.2003 Autor: red
autor: gdo Už jen několik týdnů a Rumburáci si budou moci říct: "Hotovo!" Práce na výstavbě průmyslové zóny spějí ke svému konci a poslední den v červenci by měl být i posledním dnem budování. Co tedy nad Rumburkem od 1. srpna uvidíme? "Zatím "jen" trubky v zemi a nové komunikace," konstatuje Darek Šváb, místostarosta města, který stojí za celým projektem. Ale jen o pouhých trubkách nemůže být řeč. Celá zóna je komplexně připravená pro potřeby investorů. K jednotlivým sektorům jsou přivedeny inženýrské sítě, pozemky jsou plynofikovány, jsou zde vybudovány komunikace, trafostanice, vodovod, dešťová a splašková kanalizace, veřejné osvětlení i chodníky. Současná silnice I/9 bude rozšířena o další kruhový objezd, uprostřed něhož se budou vypínat kamenné bloky, které stavbaři při výstavbě zóny vydolovali ze skály, a tomu všemu bude vévodit základní kámen Průmyslové zóny. V současné době jsou na pozemcích dokončovány terénní úpravy a jedno z posledních slov budou mít pracovníci, kteří se postarají o sadové úpravy. Podle Darka Švába by se první investoři mohli na zóně objevit již na podzim tohoto roku, ale zatím nelze o žádném z nich hovořit konkrétně, jelikož jednání s jednotlivými subjekty právě probíhá. Již teď ale předpokládá, že by zde do dvou až tří let mělo sídlit deset až dvanáct různých podnikatelských subjektů. Je předpoklad, že zde vznikne okolo 800 pracovních míst, navíc je nutné brát v úvahu, že na jedno takto vytvořené místo navazují další místa vázaná v oblasti celého Šluknovského výběžku. "Tato zóna přinese do výběžku v celkovém důsledku okolo tisíce pracovních míst, což bude mít zcela výrazný efekt na řešení nezaměstnanosti tohoto regionu. A po vstupu republiky do Evropské unie bude její význam stoupat ještě víc. Musíme si totiž uvědomit, že Rumburk je v současnosti jediným hraničním přechodem do Německa pro nákladní vozidla po celé dlouhé hranici až někam k Aši. To je pro naši zónu velmi důležité," vysvětluje Darek Šváb a dodává, ănavíc lze předpokládat, že v příštích pěti až šesti letech budou mít místní stavební firmy značný počet zakázek právě na průmyslové zóně a že se zde prostaví okolo 1,2 až 1,5 miliardy korun." Příprava realizace průmyslové zóny trvala dva a půl roku. Samotná výstavba zóny trvala rok. "Je velkým úspěchem realizovat za tři a půl roku takovýto projekt," podotýká místostarosta. "Příprava a realizace srovnatelných zón, například v Chomutově nebo Klášterci, trvala šest až sedm let." Za jeden jediný rok bylo na průmyslové zóně nad Rumburkem vybudováno 8.400 m2 silničních komunikací, okolo 2.000 m2 chodníků, přibližně 1200 metrů vodovodu a vodovodních přeložek, přes 5.500 m dešťové a splaškové kanalizace, 2.300 m plynovodu a jedna trafostanice. Celkové náklady na technickou infrastrukturu dělají 60 milionů korun. S odkupem pozemků, přípravou projektu, projektovou dokumentací a dalšími náležitostmi se celková částka vyhoupla až na 77 milionů korun.