Předem děkuji za odpověď. Jiří Martínek ml.
Dopravní značení silnice č. I/9 v úseku Velká odpočívka TIR - Studánka, velká okružní křižovatka - HP Rumburk - Neugersdorf bylo změněno na popud přednosty Okresního úřadu v Děčíně Ing. Benedikta, a to v souvislosti s loňskými srpnovými povodněmi z původních dvou jízdních pruhů nahoru a jednoho dolů na dva jízdní pruhy dolů a jeden nahoru. Realizoval to referát dopravy OkÚ Děčín. Podle vyjádření vedoucí odboru dopravy a SH Krajského úřadu Ústeckého kraje Lenky Jelačičové bylo stávající dopravní značení navrženo v souladu s TP 66 (technické podmínky) na přechodné značení, a to proto, aby bylo sníženo nebezpečí střetu protijedoucích vozidel, zejména ve spojitosti se sněhem a při snížené viditelnosti. Od listopadu loňského roku již městští představitelé usilovali o uvedení značení do původního stavu, protože dle jejich názoru již nebylo nutné, a dokonce ohrožovalo bezpečnost silničního provozu. Dotčené kompetentní orgány však toto odmítaly, a to až do chvíle, kdy město upozornilo tyto složky na to, že na majetku města při tomto odklonu dopravu vznikají škody a že náhradu těchto škod bude po nich požadovat. Až na základě intervence krajského zastupitele Darka Švába u vedoucí odboru dopravy na KÚ ÚK se daly věci do pohybu. Následovala jednání zástupců Policie ČR, zástupců odboru dopravy KÚ a zástupců města Rumburk a v tuto chvíli je připravováno odstranění tohoto dopravního značení. Takže je možné, že do měsíce bude tato změna realizována. Pro zajímavost uvádíme, že náklady na vybudování tohoto dopravního značení, objednaného a hrazeného OkÚ Děčín (tedy státem), se vyšplhaly na cca 920 tisíc korun. Je otázka, zda toto opatření bylo efektivní ať z hlediska finančního, tak i dopravního?gd