autor:
HR
Máte rádi průzkumy veřejného mínění? Asi jak kdo. Já mohu říci, že to mít nemusím a od nedávné doby už vůbec ne.
Mé mamince přišel lístek, že ji navštíví tazatel agentury Sofres Factum a bude s ní vést rozhovor. Data mají jistě čerstvá, vždyť maminka zemřela teprve před 13 lety! Paní - říkejme jí Nepříjemná - se dostavila, konstatovala, že jí "nevadí, že maminka nežije" a že jí stačí můj manžel. Dala mu hromadu dotazníků s veledůležitými otázkami, např. jak dlouhá zrna rýže mu vyhovují, či jaký lak na vlasy užívá, sdělila mu, že si to vyzvedne za dva dny, a zmizela. Manžel je ale poměrně vytížený a mnohostránkový fascikl otázek nestačil zodpovědět. Dostalo se mu poučení, že ona (rozuměj paní Nepříjemná) sem jede jenom kvůli němu, že měla být dnes zrovna soukromě pryč, ale že jen kvůli němu to zrušila, a on jí vyvede takovou hroznou věc. Manžel je docela energický člověk a rychle paní Nepříjemnou usměrnil. Má na starosti podstatně důležitější věci než zrna rýže. Domnívala jsem se, že už tuto paní nikdy neuvidím. Ale cesty paní Nepříjemné jsou nevyzpytatelné. Seděla jsem nedávno jako pacientka v čekárně u lékaře. A ouha, paní Nepříjemná tu zaklepala. Zaklepala si na pana doktora a jala se z něho mámit vyplněné dotazníky. Pan doktor se jí snažil vysvětlit, že na to neměl - vzhledem k rozsahu dotazníku - čas. Paní Nepříjemná ho nazvala nezodpovědným živlem. Pan doktor kontroval tím, že právě pro zodpovědnost ke svým pacientům na to čas neměl. Když z řeči vyplynulo, že ani neví, jestli ony veledůležité tiskopisy jsou doma či v ordinaci, paní Nepříjemná přitvrdila a nazvala ho bordelářem. Pan doktor ji upozornil, že její výlevy nemusíme my - pacienti - poslouchat a rychle se s ní rozloučil, protože plná čekárna už 10 minut trávila čas posloucháním těch nesmyslů - včetně odkazů "jen kvůli vám sem jedu, měla jsem být soukromě..." Paní Nepříjemné to asi nestačilo a na celou čekárnu - co kdyby ještě někdo neslyšel, oč tu běží - začala na páně doktorovu adresu chrlit výrazy o bordelářích, kterým se my pacienti nemáme svěřovat. Nevydržela jsem a upozornila ji, že na její drzé chování jako nemocní nemáme náladu. Ještě cestou ze schodů chrlila nadávky.
Milý čtenáři, pokud u Tvých dveří zazvoní tazatelka Nepříjemná od agentury Sofres Factum a pokud si tohle všechno chceš ušetřit, odkaž ji do míst, kam se pořádaly dálkové pochody.
Milá agenturo Sofres Factum, víš Ty vůbec, jaký poklad máš v paní Nepříjemné (její jméno může být ovšem i jiné přídavné jméno, že)?