Rumburk.cz RN.Rumburk.cz VstupenkyRumburk.cz DKRumburk.cz SRAS.cz

Největší zaměstnavatel Šluknovska otevírá novou halu

benteler

Atrakce pro děti, pohoštění pro ně i pro dospělé, prohlídka závodu. To byl Den pro rodinu, akce, do které Benteler zaobalil otevření své nové haly, díky které najde více než stovka obyvatel Rumburku a okolí práci.

O stavbě a následném otevření haly se psalo už loni, protože se jedná o největší investiční akci na území děčínského okresu za posledních mnoho let a také se významně pozitivně podepíše na snížení zdejší nezaměstnanosti. Kdo by to byl řekl, že Benteler oslaví v Rumburku takový úspěch, když zde v roce 2005 vznikal první závod takřka na zelené louce. Téměř nevyužitá průmyslová zóna ale velmi rychle ožila a během osmi let se znatelně změnila.

Rozměr, který Benteler zaujímá, je nyní více než dvojnásobný ve srovnání právě s rokem 2005. Postupně zde byla zahájena výroba pro dvanáct velkých automobilových značek. Spokojenost zákazníků mohou dosvědčit ocenění Ford Q1 a Volvo VQE, která rumburský závod obdržel.

Stavba nové haly byla zahájena na konci roku 2012 a trvala šest měsíců. Logistická část zaujímá rozlohu 4500 metrů čtverečních, výrobní část se rozprostírá na 4000 metrech čtverečních a dalších 2200 metrů čtverečních tvoří přístavky podél haly, které slouží ke skladování a nakládání zboží za každého počasí. Hala má také svou vlastní administrativní část a zázemí pro zaměstnance.

Nutné provozní zařízení tvoří tři odsavače Cipres, které jsou umístěny mimo výrobní plochu. Dále je hala vybavena dvěma trafostanicemi, kompresorovnou se třemi kompresory Atlas Copco a chladicím zařízením. Mimo budovu jsou umístěny tři nádrže na tekutý plyn. Pro kontrolu kvality se pořizuje nový měřicí stroj a také bude vybudováno pracoviště destrukčních zkoušek.

Nově instalovanými výrobními zařízeními jsou především lasery Trumpf 8030. Šest jich bylo zakoupeno přímo do této haly, další tři byly přesunuty z haly spodní. Dalšími přesunutými a dnes již opět plně funkčními výrobními linkami je řada šesti bodovacích lisů pro projekt Volvo V40, tři výrobní linky pro bodové svařování podélníků nové Škody Octavia a svařovací stanice pro výztuhu A sloupku Lancia.

Jedním ze zásadních budoucích projektů je výroba centrálních trubek MQB, kterých se v roce 2014 budou svařovat až tři tisíce denně. První ze tří výrobních linek je nyní připravena pro sériovou výrobu, druhá je ve výstavbě a třetí bude zprovozněna v příštím roce.

Nyní ještě zbývá plně zprovoznit logistickou část haly a její přímé napojení na výrobu. K tomu by mělo dojít v měsíci říjnu.                                                 pem

 

Tisk Tisk | E-mail E-mail