Rumburk.cz RN.Rumburk.cz VstupenkyRumburk.cz DKRumburk.cz SRAS.cz

Vlak na trati Dolní Poustevna – Sebnitz – Bad Schandau – Děčín má stále zpoždění

Mítink na podporu znovuzprovoznění železniční trati mezi českým městem Dolní Poustevna a německým Sebnitz přišly v pátek 12. června podpořit na vlaková nádraží obou měst stovky Čechů i Němců. Jejich snaha má jediný cíl – popohnat německé politiky k rychlejšímu postupu při obnově trati. Česká strana je již připravena, má zajištěné financování rekonstrukce trati a již je vybrán i provozovatel. Ale tentokrát se k problému liknavě staví Němci, kteří nechtějí trať opravit, dokud nebude vysoutěžen německý provozovatel. A jak se zdá, s tímto laxním přístupem k výběrovému řízení a dořešení problému ztratili trpělivost právě sebnitští občané v čele se svým starostou Mikem Ruckhem, kteří toto setkání zorganizovali.

Kromě stovek obyčejných lidí, kteří jsou již dost naštvaní na to, že dvacet let po pádu železné opony je ještě stále železniční přechod uzavřen, je přišli podpořit i politici z německé i české strany, například senátor a starosta Rumburku Jaroslav Sykáček, zastupitel ústeckého kraje Jaroslav Foldyna, děčínský primátor Vladislav Raška, starosta Dolní Poustevny Miroslav Jemelka a starosta Sebnitz Mike Ruckhe. Oba posledně jmenovaní komunální politici symbolicky na státní hranici utáhli železniční šrouby na ubohých zbytcích starých rezivějících kolejích, zatímco ostatní přihlížející propojili obě strany hranice živým řetězem. Stovky rukou tak spojily to, co před šedesáti lety rozdělila nesmyslná politika a po-válečná nenávist, a co nyní není schopna spojit hloupá byrokracie.

Železniční trať Rumburk – Dolní Poustevna, pro cestující označená v jízdním řádu číslem 083, vede z Rumburku přes Mikulášovice do Dolní Poustevny. Trať byla zprovozněna postupně od Rumburku do Šluknova v roce 1873, v roce 1884 do Mikulášovic a v roce 1904 do Dolní Poustevny. V roce 1905 pokračovala trať do Sebnitz v Německu. Po II. světové válce byla trať přes hranice v důsledku poválečného vypořádání uzavřena a kolejový svršek v délce 72 metrů na českém území snesen. Na německé straně chybí 600 metrů tratě. Kolejnice jsou na mnoha místech zcela vytrhané, jinde jsou prorostlé náletovými stromy a křovinami.

Pokud by byla trať znovu zprovozněna, otevřelo by se tak železniční spojení mezi Rumburkem, Sebnitz a Děčínem, díky kterému by byla část českého i německého pohraničí pohodlně dostupná pro obyvatele z obou stran hranice i pro turisty. Zatímco dnes trvá cesta z Dolní Poustevny do Děčína 2,5 hodiny, vlakem přes Sebnitz by trvala pouhých 75 minut.

Všichni, kteří se zúčastnili setkání, doufají, že se politici vzpamatují a postarají se o to, aby se již brzy po železniční trati opět rozjely vlaky.

Zatím se z nádražního tlampače ozývá jen hlášení: „Upozorňujeme cestující, že vlak na trati Rumburk – Šluknov – Dolní Poustevna – Sebnitz – Bad Schandau – Děčín má zpoždění. 65 let!

poustevna1_0

Stovky lidských rukou nahradily chybějící úsek železnice, který spojuje Dolní Poustevnu a Sebnitz. Foto: douša

Tisk Tisk | E-mail E-mail