Rumburk.cz RN.Rumburk.cz VstupenkyRumburk.cz DKRumburk.cz SRAS.cz

Největší dopravní investiční akce za posledních pět let bude zahájena v Rumburku již letos

Již od roku 2002 usiluje rumburská radnice o kompletní rekonstrukci silničního průtahu městem, který v současné době absolutně nestačí nárůstu automobilové dopravy.

Teprve nyní se však jednání o provedení tohoto plánu dostala do konečné fáze a město Rumburk stojí před podpisem smlouvy s Ústeckým krajem o společném postupu při zadání veřejné zakázky na výběr zhotovitele této stavby. „Jsem velmi rád, že již máme na dohled termín, kdy bude tato stavba zahájena. S návrhem na rekonstrukci silničního průtahu Rumburku jsem přišel již v roce 2002, v době, kdy jsem byl krajským zastupitelem a místopředsedou komise pro dopravu Rady Ústeckého kraje. Vlivem nepříznivých okolností to trvalo šest let, než se podařilo tento záměr dotáhnout ke zdárnému konci,“ říká místostarosta města Darek Šváb.

Téměř jeden a půl roční zdržení přípravy stavby bylo způsobeno jednáním o majetkoprávních vztazích s SBDO Průkopník a jejich nesouhlasem s navrhovaným řešením. To se podařilo nakonec vyřešit jen díky změně části projektové dokumentace a vyřazení části stavby v úseku od autobusové zastávky u Bytexu po křižovatku ulice Radniční. Na dalším zdržení se podle Darka Švába podílelo také nepříznivé politické klima. „Objevila se snaha o politické ovlivnění zastavení přípravy stavby, a to hned v několika vlnách, vždy po nějakých volbách, komunálních i sněmovních. To se projevilo dalším, téměř půlročním zdržením. Teprve v minulém roce se nám podařilo přípravu zcela zprůchodnit a začali jsme jednat o zdrojovém financování stavby,“ komentuje zdlouhavé řízení Darek Šváb.

Po celé řadě jednání se nakonec zástupci krajského úřadu a Ústeckého kraje dohodli, že v letech 2009 a 2010 bude financování stavby kryto částečně z krajského rozpočtu a částečně z prostředků Města Rumburk.

Kraj na tuto rekonstrukci vyhradil částku zhruba 13,860 milionu korun, podíl města je plánován ve výši 10,805 milionu korun bez DPH.

900 metrů, čtyři křižovatky a dva kruhové objezdy

Rekonstrukce uceleného průtahu silnice II/263 městem Rumburk začíná za nově zrekonstruovaným mostem na ulici Pražská a končí za křižovatkou silnic II/263 a II/266 u bývalé Komerční banky a České spořitelny. Celkově by tak měl být rekonstruován úsek v délce téměř jednoho kilometru a dotkne se čtyř hlavních křižovatek na této trase. Z toho dvě budou přestavěny na křižovatky kruhové. Před gymnáziem bude na této křižovatce vybudován ochranný ostrůvek v místě přechodu pro chodce pro jejich větší bezpečnost, na křižovatce u bývalé Komerční banky bude vybudováno světelné signalizační zařízení.

Rekonstrukci a stavebním úpravám se nevyhnou ani chodníky, veřejné osvětlení a světelná signalizace, součástí budou i vynucené překládky inženýrských sítí, úpravy přilehlé stěny objektu lorety a protihluková opatření.

Stavba bude realizována ve dvou etapách. V roce 2009 bude rekonstruováno zhruba 500 metrů, druhá část trasy bude zrekonstruována až v roce 2010. Důvodem je probíhající rekonstrukce hlavní budovy gymnázia a zajištění snadného přístupu techniky na staveniště po dobu provádění této stavby. „V příštích několika měsících nás čeká jedna z největších investičních akcí za posledních pět let a stejně tak, jako rekonstrukce Lužického náměstí a pěší zóny, kterou jsme realizovali v letech 2002 a 2006, dotkne se i tato stavba drtivé většiny obyvatel nejen Rumburku, ale celé severní části Šluknovského výběžku. Přesto pevně doufám, že budou lidé mít pochopení pro dopravní omezení a dočasně zvýšené nepohodlí omluví. Vždyť bezpečný a plynulý průjezd Rumburkem je v zájmu nás všech a nejen mým přáním,“ dodává Darek Šváb.

Tisk Tisk | E-mail E-mail